Saturday, October 26, 2019

Pahit,Manis Dalam NGO Dihina,DiFitnah,Diugut Bunuh,Diumpan Dengan RM.

Setelah hmpr 9thn aku stay di kl,dtg sorang kwn ajak aku tubuh persatuan,aku gelak je ye lar dah kenape byk2 org Grik di kl aku plk mu cari..aku abai gitu je..yg lar masa tu umur baru masuk angka 30an..hehe.. Dtg lagi kali kedua kali ni dtg berdua plk dah..Jijoe dan Brahim sembang2 smbil minum air.. Kali ketiga dtg lagi,kali ni dorang dtg berdua jgk..Aku tnya persatuan penamo mika nk tubuh ni?..ka sebab apa pnya lar ramai anak2 Grik di kl aku yg mika ajak ye?

Ouh..sebenarnya mereka dah buat servey dgn sorang brader ni..brader ni pun dah arwah(al-fatihah)..brader ni bekas ckgu dan wartawan,ckp kalau libatkan aku inshaAllah ok..Aku pun pelik sedangkan aku sndiri xkenal dgn brader ni dan tak pernah jumpa kot.. Menurut mereka brader ni kenal benar dgn my brader..Oo..begitu kisahnya..

Apa tujuan nk buka persatuan ni?..aku tnya lg..Kalau buka persatuan skdr nk buat majlis makan2 gelak2 pastu masing2 nk tjk aku ada itu dan ini xyah le kot..Sebab kita di kl ni dtg drpd kg nk cari duit..Tetapi jika tubuh persatuan ada matlamat yg jelas aku ok je.. Matlamat yg aku nak adalah dah tentu lar nk merapatkan hubungan anak2 Gerik di kl dan kita akn adakan majlis makan2..kemudian tu lagi kita fokus ekonomi mana tau antara kita di kl dpt bertukar2 idea dlm bidang bisnes dan seterusnya kita jadikan persatuan kita suara utk org kg xkisah lar yg di perantau atau yg duk diGrik..Sebab aku nampak xsemua suara org2 kg didengari oleh bdn2 tertentu jika mereka2 ini ada masalah.


 Setelah mereka berdua ini bersetuju,Maka.. aku tnya step pertama nk buat apa ni?..Kata Jijoe Step pertama kumpul anak2 Gerik dlm 10org utk kita terangkan kepada mereka tujuan kita..Waa..nk kumpul anak2 Grik dikl 10 org bukan 1 kerja yg mudah sebenar dulu lar..hehe.. ketika itu sosial media dah ada,fb lar..tetapi tidaklah popular seperti skrg xsemua kwn ada fb ketika itu..Aku pun mula cari kwn2..Alhamdulilah nk 10org dtg hampir 20org..Pertemuan dan perbincangan pertama kami berlaku Tmn Melawati....Ketika ini aku telah pun buat bisnes sendiri lebih kepada publishing aku terbitkan Majalah berkonsepkan 'Malay Wedding'..Kerja sndiri, Masa semua aku sendiri yg atur selain drpd ada sorang pembantu yg aturkan segala urusan kerja2 terbitkan majalah. Sambung kelik psl Persatuan tadi...Maka aku pun mula cari kwn2..Aku pun mula lar call dan PM tepi..hehe..
Bersambung....

No comments:

Post a Comment